Kaip galime pagerinti viešųjų paslaugų prieinamumą žmonėms su klausos sutrikimais?
Kontekstas
Lietuvoje yra apie 4,5 tūkst. asmenų su klausos negalia;
Norėdami su kuo nors susisiekti, gauti viešąsias paslaugas telefonu, šie žmonės turi užsisakyti vertėją ir laukti;
Kurtieji nebėra stigmatizuojami, tačiau jiems trūksta patogių įrankių;
103 vertėjai kasmet suteikia gestų kalbos vertimo paslaugą 4200 žmonių.
Iššūkis
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija siekia palengvinti viešųjų paslaugų gavimą klausos negalią turintiems žmonėms, automatizuojant vertimo užsakymo arba paties vertimo paslaugas.
Sprendimas
I etapas: Mobilios aplikacijos sukūrimas, išsprendžiant „komunikacijos trikampį“;
II etapas: Dirbtinio intelekto ir „mašininio mokymosi“ pritaikymas realaus laiko vertimui iš gestų/į gestų kalbą.
Kodėl verta dalyvauti?
SADM suteiks:
Glaudžius kontaktus su tiksline potencialių naudotojų grupe;
Kontaktus su mobilaus ryšio tiekėjais Lietuvoje;
Administracinius resursus (teisinė bazė, proceso kūrimas);
Finansavimą produkto kūrimui (sėkmės atveju);
Prieigą prie užsienio valstybių patirties (know-how).
Papildoma informacija
Detalų iššūkio aprašymą galite rasti čia (EN ir LT):